Veelgestelde vragen - FAQ

Wat heb ik nodig qua internet?

Om de OmaFoon te laten werken is er een stabiele internetverbinding
nodig (dus niet perse een telefoonnummer!)

Als er een goed (sterk genoeg) WiFi punt in de buurt is, met een voldoende
snelle internetverbinding, dan kan de OmaFoon met WiFi uit de voeten.
U kunt dit het beste even ter plekke testen door met uw mobiel en Google Duo contact
te leggen met iemand anders terwijl u via alleen de WiFi verbonden bent.

Als er geen WiFi is dan kan er voor een andere variant gekozen worden, waar een sim-kaartje
in kan voor het mobiele 4G netwerk. Eventueel kunt u bij ons ook een sim-kaart bestellen.

Hoe zijn de kosten opgebouwd?

Eenmalige kosten voor: het apparaat inclusief tablet en het op maat maken van de knoppen.
Maandelijkse kosten voor: onderhoud OmaFoon app, de hostingkosten, telefonische service en eventuele sim-kaart.

In vergelijking met andere oplossingen is de aanschafprijs van de OmaFOon iets hoger. Dit komt doordat er wat meer hardware (behuizing, knoppen, bluetooth module) nodig is dan alleen een tablet. Verder maken wij de plaatjes in de knoppen voor u en plaatsen deze in de knoppen, zodat u alleen nog maar de wifi hoeft in te stellen en het apparaat in gebruik kunt nemen.

Hoe groot is de OmaFoon, kan ik hem op schoot zetten?

De OmaFoon is 33cm breed en 35 cm hoog en 22,5 cm diep.
Hij zou op schoot kunnen, maar wij raden een tafel of plank aan, waar je aan gaat zitten.

Kan de OmaFoon los van het stopcontact?

Nee, de de bleutooth verbinding die de knoppen met de tablet verbind heeft altijd stroom nodig.

Waar zit de aan en uit knop?

De OmaFoon heeft geen aan- en uitknop, in principe staat hij altijd aan, zodat mensen hem niet per ongeluk uit kunnen zetten.

Kan de OmaFoon met een iPhone gebruikt worden?

De OmaFoon maakt gebruik van Google Duo als videobel programma. Er is een (gratis) app voor zowel de iPhone als voor Android, dus je kunt met de OmaFoon naar een iPhone bellen (en omgekeerd dus ook.

Kunnen de plaatjes onder de knoppen makkelijk gewisseld worden?

De plaatjes kunnen gewisseld worden. Dit betekent wel dat de OmaFoon open moet en de de knoppen ook, en dat de nummers opnieuw erin gezet moeten worden. Dit is even een werkje. Maar als je dit eens in de paar maanden doet is dat te overzien. Wij raden af om het elke week te doen.

Wat gebeurt er als ik wil stoppen met de OmaFoon?

Als u geen gebruik meer wilt maken van de OmaFoon, dan kunt u even bellen of mailen.

De maandelijkse afboekingen worden stopgezet en uw account wordt uitgezet.
U kunt de tablet vervolgens voor andere doeleinden gebruiken.

Mocht u een andere persoon willen laten bellen dan kunt u dit aangeven,
en dan kunt u nieuwe namen en plaatjes aanleveren. U ontvangt dan 6 nieuwe plaatjes van ons.

Hoe zit het met hygiƫne?

Het oppervlak van de OmaFoon bestaat uit acrylaat (perspex). Dat is goed schoon te houden met water en een beetje zeep of met Glassex en een schone doek. Gebruik nooit wasbenzine of thinner of een ander oplosmiddel!